marți, 4 martie 2008

Sandero si noul logo Dacia











Momentul mult asteptat de publicul roman si cel european a sosit: Dacia a dezvaluit in urma cu cateva minute noul logo si deja anticipatul Sandero, varianta hatchback a modelului Logan.

Asa cum va anuntasem in urma cu cateva saptamani, noul Sandero a primit o restilizare a blocurilor optice fata si spate precum si doua noi spoilere care modifica radical aspectul exterior. Nici o noutate in gama de motorizari, constructorul roman anuntand ca Sandero va imprumuta propulsoarele diesel si benzina, regasite deja pe Logan berlina. Sandero va beneficia de doua motorizari pe benzina de 1.4 litri 75 de cai si 1.6 litri 90 de cai precum si de doua versiuni ale diesel-ului de 1.5 litri, una de 70 si una de 85 de cai putere.

Noul Sandero a imprumutat platforma folosita pana in prezent de Logan berlina si pastreaza aceeasi garda la sol ridicata de 155 mm. Dimensiunile noului model romanesc sunt generoase si ofera pasagerilor suficient spatiu interior. Sandero masoara 4.020 mm in lungime, 1750 mm in latime si are un ampatament de 2590 mm.

Pasagerii spate vor beneficia de o inaltime de 878 mm si de un spatiu pentru genunchi de 145 mm. Portbagajul noului Sandero ofera un volum de 320 de litri in conditii normale, capacitatea putand creste pana la 1200 de litri, atunci cand bancheta spate este rabatata.

In materie de siguranta, Sandero dispune in premiera de sistem de asistare la franarea de urgenta EBA si de deja clasicele EBD si ABS. Modelul autohton poate fi echipat cu pana la patru airbaguri si dispune de centuri pretensionate cu prindere in patru puncte. Noul Sandero va intra pe piata europeana, turca si a tarilor nord africane incepand cu luna iunie a acestui an.

Noul logo Dacia a fost intens speculat de presa internationala, la un moment dat designerii straini incercand chiar sa anticipeze sigla prin suprapunerea simbolurilor Nissan, Renault si Dacia. Se pare ca font-ul noii sigle, spionat ieri in exclusivitate de Automarket a fost confirmat astazi.

Noul logo adoptat de constructorul roman restilizeaza putin formele deja existente dar adopta culoarea argintie. Numele constructorului roman ramane scris cu albastru, insa intr-o alta nuanta, fontul fiind si el unul nou.

Niciun comentariu: