marți, 11 martie 2008

Microsoft vrea publicitate in masina

Publicul actual detesta sau gusta reclamele difuzate la TV sau radio, fie ca este vorba de un clip pentru detergent fie ca este vorba de un spot auto. Industria publicitatii este insa pe punctul de a acapara si segmentul auto, pe viitor putand asista la o invazie a reclamelor in interiorul autoturismului personal.

Cu aceasta idee a venit Microsoft, care intentioneaza sa promoveze o noua moda in publicitate. Compania vede un viitor in care DVD-urile si ecranele navigatiei prin satelit vor putea afisa, pe langa informatii din trafic, si anunturi publicitare.

Microsoft vrea insa sa mearga si mai departe si se gandeste la o publicitate personalizata in functie de zona in care soferul se afla. Compania americana se gandeste insa si la o latura mai practica a serviciului: in timp ce isi asteapta comanda la un restaurant McDonalds, soferul isi poate downloada gratuit fisiere MP3 pentru sistemul audio.

Deocamdata linistea din interiorul habitaclului nu va avea de suferit, Microsoft intentionand sa implementeze tehnologia abia in 2011 sau 2012, cand publicul va avea un acces mai larg la sisteme de navigatie cu informatii din trafic.

Lucram la noul 407



Jean-Philippe Collin, presedintele Peugeot, a declarat intr-o conferinta de presa organizata la Salonul de la Geneva exclusiv pentru presa auto din Romania ca viitoarea generatie a modelului 407 se afla in faza de dezvoltare si creatie. Deocamdata, noul 407 (care cel mai probabil va fi botezat 408), se afla pe plansa designerilor Peugeot, urmand sa iasa pe piata pentru a inlocui actualul model care, conform sefului francezilor, "este o masina foarte buna in conditiile actuale ale pietei".

"Nu vrem sa ne schimbam stilul in viitorul apropiat. In ceea ce priveste mult mediatizatul viitor model crossover, desi se spune ca aceasta se va numi 3008, nu vreau sa pronunt inca acest nume. Dar e foarte clar faptul ca vom aduce in prim-plan un model crossover, astfel ca in acest moment lucram la mai multe variante ale caroseriei acestuia", a descris Collin preconizata modificare a liniilor modelelor Peugeot.

Intrebat de jurnalistii prezenti la conferinta de presa despre eventualele planuri ale Peugeot de a contracara succesul Logan cu un model propriu, seful producatorului francez a afirmat Peugeot nu se gandeste la acest lucru in viitorul apropiat: "Nu vom avea o masina entry-level universala pentru toate pietele. Vom introduce, in schimb, modele de intrare in gama pentru fiecare piata in parte, asa cum am facut si pana acum. Este foarte important sa stim cu totii ca fiecare piata are specificul ei iar lansarea unui model universal ar fi foarte riscanta".

sâmbătă, 8 martie 2008

Supercar electric de 700 de cai




Lightning GT este un supercar britanic care poate sprinta de la 0 la 100 km/h in 4 secunde fara un strop de combustibil.

Pentru cei mai carcotasi fani ai modelelor exotice, care nu isi imagineaza un supercar electric, Lightning Car Company va crea un vehicul capabil de performante impresionante.

Anuntat inca de anul trecut, supercarul, botezat Lightning GT, este in faza finala de dezvoltare, lansarea sa oficiala urmand a se face mai devreme de 2009, termenul limita, fixat initial de compania britanica.

Metoda de propulsie gandita de constructorul de nisa a fost un tren de rulare complet electric cu baterii reincarcabile "Nano Safe". Sistemul electric de propulsie a fost botezat Hi-Pa Drive si inglobeaza patru motoare cu actiune permanenta, pozitionate pe fiecare roata, care dezvolta peste 160 de cai fiecare.

Supercarul va dispune si de tractiune integrala si sistem de regenerare a fortei de franare independent pe toate rotile. Lightning GT ar urma sa scape si de eventualele probleme ale cutiei de viteze cu care s-a confruntat celebrul Tesla Roadster, puterea fiind distribuita separat fiecarei roti.

Oficialii britanici au declarat ca bateriile incarcate in doar 10 minute, ofera o autonomie maxima de 402 kilometri. Pentru a imbunatati performantele motorului si implicit ale masinii, inginerii britanici au dezvoltat o caroserie usoara din carbon si kevlar care distribuie ideal masa totala: 48/52.

Multumita acestui ansamblu inovativ, Lightning GT se poate lauda cu un sprint 0-100 de kmh in doar 4 secunde si o viteza maximade 210 km/h, la acest capitol supercarul dezamagind poate amatorii de senzatii tari. Lightning GT compenseaza insa la capitolul lux interior, pasagerii bucurandu-se de tapiserie din piele, aer conditionat, navigatie prin satelit si geamuri electrice.

Lighting Car Company a inceput deja sa primeasca comenzi pentru supercarul electric de 700 de cai, avansul pretins de britanici pentru un loc pe lista privilegiatilor fiind de 19.500 de euro.

Ochelari pentru sofatul pe timp de noapte

Celebra companie elvetiana TAG Heuer a creat o pereche de ochelari, speciali pentru sofatul pe timp de noapte.

TAG Heuer, cunoscutul producator elvetian de ceasuri de mare precizie, a venit cu o idee ingenioasa pentru conducatorii auto care au dificultati de adaptare la sofatul pe timp de noapte. Compania elvetiana a dezvoltat o pereche de ochelari speciali, echipati cu lentile "Night Vision", capabile sa mareasca contrastul vizual pe timpul noptii.

Lentilele de culoare galben pal ofera o rata mare de transmisie a luminii pentru a contrasta fundalul negru, albastru sau verde, ajutand totodata si la o foarte buna perceptie a culorilor. Lentilele sunt tratate si cu o solutie speciala antireflexie. Ramele ochelarilor au brate din elastomeri care ajuta la o mai buna fixare.

TAG Heuer s-a bucurat deja de o reactie foarte buna in cadrul cursei de 24 de ore de la Le Mans, unde a oferit suport pe timp de noapte tuturor echipelor. Ochelarii, pe care elvetienii vor sa-i lanseze pe piata, au fost purtati de pilotii participanti la solicitanta competitie pe toata durata noptii, acestia ruland astfel in conditii sigure la viteze de peste 300 de km/h.

Ochelarii au fost folositi si de pilotul de Formula 1, Sebastien Bourdais, si de Sarah Fischer, concurenta in Indianapolis 500.

Ochelarii Night Vision ar urma sa debuteze pe piata cel mai tarziu in luna aprilie a acestui an. TAG Heuer nu a emis inca nici o informatie privind pretul fixat pentru ochelarii Night Vision.

joi, 6 martie 2008

Web Office, concurenţă pentru Google Docs

Microsoft a făcut săptămâna aceasta un nou pas spre ţinta anunţată în ultimele luni: să devină o companie ce oferă ceva mai mult decât soft offline – şi a lansat versiunea extinsă beta a pachetului Office pentru Web.

Prezentat iniţial în toamna anului trecut, Office Live Workspace este disponibil gratuit pe Internet şi este considerat o extensie a pachetului iniţial Office. A fost disponibil până acum sub varianta beta privată, iar o lansare oficială a versiunii finale este aşteptată până la sfârşitul acestui an.

Gigantul software a anunţat că versiunea actuală va permite utilizatorilor “să îşi acceseze documentele online şi să le share-uiască cu alte persoane”.

Potrivit lui Stephan Elop, preşedintele diviziei Microsoft Business, “vasta experinţă în relaţiile cu clienţii a pachetului Office combinată cu serviciile online vor oferi o experienţă unică pentru peste 500 de milioane de utilizatori de Office din toată lumea”.

Sharing în timp real

Un număr maxim de o mie de documente Office pot fi păstrate online şi sharuite prin intermediul Office Live Workspace. Documentele pot fi vizionate şi comentate direct pe browser, pot fi create liste şi notiţe direct pe web, iar în cazul integrării Microsoft SharedView, documentele pot fi sharuite cu alte persoane în timp real. Serviciul asigură şi câteva opţiuni noi cum ar fi un tablou de bord al activităţilor desfăşurate, linkuri directe pentru documente şi upload pentru mai multe documente în acelaşi timp printr-o operaţiune simplă de tipul „drag and drop”. Toate aceste facilităţi, afirmă cei de la Microsoft, sunt rezultatul feedbackului din perioada de teste.

Potrivit lui Michael Silver, analist la firma de cercetare Gartner, Office Live Workspace nu asigură toate facilităţile pachetului Office clasic, dar poate fi considerat “o valoare adăugată pentru colaborarea în cadrul unei companii şi mai ales în cadrul unei companii mici”, pentru că asigură stocarea, verificarea mai multor versiuni în timp real şi de oriunde pe internet. Silver a mai apreciat că Office Live este destul de diferit de Google Docs, astfel încât să nu se teamă de concurenţă.

Office Live nu se teme de Google Docs

Deşi cei de la Microsoft susţin că nu este vorba de niciun fel de competiţie cu Google, cel puţin nu în ceea ce priveşte aplicaţiile de tip office pe web, Google, cel mai mare competitor al Microsoft în alte câteva domenii, a lansat anul trecut Google Docs, un serviciu pentru documente, tabele de calcul şi prezentări, iar în urmă cu numai o lună a venit pe piaţă şi cu Google Sites. Aplicaţia permite utilizatorilor să stocheze tipuri diferite de documente (de la texte la video, fotografii şi, calendare şi prezentări) pe care le poate accesa oricine se află în echipa respectivă.

Michael Silver de la Microsoft susţine că este de aşteptat ca utilizatorii de Office în versiunea clasică şi cu toate opţiunile să fie uşor dezamăgiţi, dar că până la urmă este posibil să aibă un produs online ce se va apropia cât mai mult de cel deja bine cunoscut. Silver a mai spus că deocamdată Microsoft Office nu se simte deloc ameninţat de Google Docs.

Dacă se simt sau nu ameninţaţi rămâne de văzut, dar paşii făcuţi de Microsoft sunt cu siguranţă în direcţia mediului online, mai ales că gigantul software a anunţat de curând că va oferi unele produse precum Exchange sau Sharepoint şi pentru companii mai mici de 5.000 de angajaţi, ceea ce nu se întâmpla şi până acum.

Audi A4 Avant

Mai putin de o luna dupa ce au fost publicate primele informatii si fotografii oficiale cu noul Audi A4 Avant, constructorul de la Ingolstadt a prezentat la Geneva versiunea break a celui mai bine vandut sedan de clasa medie.

Cu o lista de asteptare care numara deja peste 33.000 de clienti de pretutindeni, noua gama A4 s-a vandut excelent de la lansare si pana in prezent, disputandu-si primul loc cu recent lansatul Mercedes C-Klasse.

Noul A4 Avant are la baza platforma si tehnologia actualului sedan, dar creste considerabil in dimensiuni. Comparativ cu predecesorul sau, noul A4 Avant a crescut in lungime cu 12 cm, masurand acum 4,70 m, datorita ampatamentului marit si a capotei.

Totusi, in ciuda dimensiunilor sale, noul break este cu 10 % mai usor decat actuala generatie, in primul rand datorita componentelor din aluminiu care s-au folosit din abundenta.

Prin cresterea lungimii, spatiul destinat bagajelor a crescut si el pana la 490 de litri in conditii normale, insa poate ajunge pana la 1.430 de litri cu bancheta rabatata - cea mai mare valoare din acest segment.

Noul A4 Avant va fi disponibil pentru inceput cu cinci propulsoare, doua pe benzina si trei dieseluri, a caror putere variaza intre 143 si 265 CP. Pana la sfarsitul acestui an, gama de motorizari va mai include si dieselul de 2,0 litri TDI, care dezvolta 170 CP.

Pretul de baza, in Germania, la noul Audi A4 Avant va fi de 27.550 de euro, valabil pentru versiunea 1.8 TFSI/120 CP.

miercuri, 5 martie 2008

Chinezii vor sa copieze Sandero!






Un chinez prezent la standul Dacia a fotografiat non-stop, timp de trei ore, toate detaliile noului Dacia Sandero!

O simpla plimbare pe la standul la care Dacia a lansat ieri cu mare fast noul model din gama, Sandero, ne-a facut astazi sa ridicam din sprancene. In timp ce majoritatea jurnalistilor straini prezenti pe langa exemplarele Sandero prefera sa ceara o mapa de presa si eventual sa traga cateva cadre cu modelul Dacia, atentia ne-a fost astazi atrasa de un chinez care fotografia toate detaliile noului model din gama producatorului roman.
Si cand afirmam acest lucru ne referim la tocurile usilor, marginile stergatoarelor, forma tablei si a chederelor, marginile plasticului de pe bord si asa mai departe. Nici busonul de benzina nu a scapat nefotografiat, chinezul zabovind timp de cateva minute bune in dreptul acestuia.

In plus, dupa ce termina setul de fotografii, "spionul" isi nota concuziile pe o foaie intitulata sugestiv "Dacia".

In total, chinezul si-a pierdut la standul Dacia trei ore, perioada in care acesta a facut cateva sute de fotografii. Nici macar blitzul aparatului nostru nu a parut sa il deranjeze, chinezul schimband de fiecare data masina atunci cand era pertubat de alti curiosi.

Sa ne asteptam in scurt timp la un Sandero in versiune chinezeasca? Avand in vedere antecedentele acestora, de ce nu?

marți, 4 martie 2008

Sandero si noul logo Dacia











Momentul mult asteptat de publicul roman si cel european a sosit: Dacia a dezvaluit in urma cu cateva minute noul logo si deja anticipatul Sandero, varianta hatchback a modelului Logan.

Asa cum va anuntasem in urma cu cateva saptamani, noul Sandero a primit o restilizare a blocurilor optice fata si spate precum si doua noi spoilere care modifica radical aspectul exterior. Nici o noutate in gama de motorizari, constructorul roman anuntand ca Sandero va imprumuta propulsoarele diesel si benzina, regasite deja pe Logan berlina. Sandero va beneficia de doua motorizari pe benzina de 1.4 litri 75 de cai si 1.6 litri 90 de cai precum si de doua versiuni ale diesel-ului de 1.5 litri, una de 70 si una de 85 de cai putere.

Noul Sandero a imprumutat platforma folosita pana in prezent de Logan berlina si pastreaza aceeasi garda la sol ridicata de 155 mm. Dimensiunile noului model romanesc sunt generoase si ofera pasagerilor suficient spatiu interior. Sandero masoara 4.020 mm in lungime, 1750 mm in latime si are un ampatament de 2590 mm.

Pasagerii spate vor beneficia de o inaltime de 878 mm si de un spatiu pentru genunchi de 145 mm. Portbagajul noului Sandero ofera un volum de 320 de litri in conditii normale, capacitatea putand creste pana la 1200 de litri, atunci cand bancheta spate este rabatata.

In materie de siguranta, Sandero dispune in premiera de sistem de asistare la franarea de urgenta EBA si de deja clasicele EBD si ABS. Modelul autohton poate fi echipat cu pana la patru airbaguri si dispune de centuri pretensionate cu prindere in patru puncte. Noul Sandero va intra pe piata europeana, turca si a tarilor nord africane incepand cu luna iunie a acestui an.

Noul logo Dacia a fost intens speculat de presa internationala, la un moment dat designerii straini incercand chiar sa anticipeze sigla prin suprapunerea simbolurilor Nissan, Renault si Dacia. Se pare ca font-ul noii sigle, spionat ieri in exclusivitate de Automarket a fost confirmat astazi.

Noul logo adoptat de constructorul roman restilizeaza putin formele deja existente dar adopta culoarea argintie. Numele constructorului roman ramane scris cu albastru, insa intr-o alta nuanta, fontul fiind si el unul nou.

sâmbătă, 1 martie 2008

1 Martie

Mărţişorul (1 martie) este o sărbătoare tradiţională românească a primăverii, a prospeţimii, a bucuriei, a victoriei binelui împotriva răului. Cu această ocazie femeile primesc mici cadouri, obiecte decorative (mărţişoare), legate cu un şnur alb-roşu, ca simboluri aducătoare de noroc şi bunăstare. Roşul este considerat culoarea primăverii, iar albul culoarea iernii. Se asociază de obicei flori timpurii de primăvară, cea mai reprezentativă fiind ghiocelul.

Tradiţia sărbătorii are o vechime de mii de ani, primele dovezi arheologice datând din vremea Geţilor. Originile obiceiului se găsesc şi în sărbătorile romane în cinstea zeului Marte, zeu al fertilităţii şi al vegetaţiei sau în echivalentul acestora din Tracia, sărbătorile în cinstea zeului Marsyas Silen. Femeile dace purtau monezi sau pietricele asociate cu fire de lână roşii şi albe pentru a avea noroc şi un an productiv.

Obiceiuri asemănătoare se pot întâlni în zona Balcanilor, în Bulgaria unde se cheamă Marteniţa, Macedonia, Albania.

Mărţişorul este o tradiţie românească veche de peste 8000 de ani. Cele mai vechi dovezi ale acestei sărbători au fost descoperite de arheologi la Schela Cladovei, Mehedinţi. Mărţişorul este format din două şnururi împletite asemenea ADN-ului. Roşul înseamnă iubirea, iar albul divinitatea. Sărbătoarea Mărţişorului simbolizează renaşterea vieţii, reîntoarcerea la viaţă. Există cercetători care cred că e vorba despre reîntoarcerea la viaţă după Potopul Biblic.